Domovská stránka » Ženy v biznise » ZDRAVÁ KONKURENCIA VŠETKÝM POMÁHA
Ženy v biznise

ZDRAVÁ KONKURENCIA VŠETKÝM POMÁHA

Dermatologička MUDr. Alexandra Rozborilová, PhD. je majiteľkou kliniky plastickej chirurgie, estetickej a laserovej medicíny v Bratislave a autorkou kozmetickej značky. Prečítajte si, aké výzvy jej podnikanie prinieslo.

MUDr. ALEXANDRA ROZBORILOVÁ, PhD.

Dermatologička

V rodine máte lekárku. Bola týmto vaša kariérna dráha vopred predurčená?

Pravdepodobne áno. Pochádzam z lekárskej rodiny a keď som skončila gymnázium, nevedela som si predstaviť, že by som robila čokoľvek iné ako medicínu. Moja rodina bola pre mňa v tomto vzorom a takisto lekárkou je už aj moja dcéra. Takže to asi máme v génoch.

Estetická medicína sa stáva u nás čím ďalej tým viac populárna. Ako udržujete krok s konkurenciou?

Nikdy som sa neriadila tým, čo robí konkurencia, ale snažím sa sledovať najnovšie trendy pravidelnými návštevami zahraničných kongresov a stáží. Sama robím školenia pre lekárov z celého Slovenska, pretože si myslím, že zdravá konkurencia nám všetkým pomáha.

Vedeli ste, že raz budete podnikať? Aký bol pre vás prechod z pozície zamestnankyne k podnikaniu? Čo vás táto zmena naučila?

Nie, nikdy som nechcela podnikať, mojím snom bolo zostať na akademickej pôde. Keďže sa to napokon prihodilo, naučilo ma to veľkej sebadisciplíne, ktorá bola potrebná na skĺbenie práce lekárky a podnikania.

FOTO: Archív AR

Čo bola pre vás najväčšia výzva?

Najväčšou výzvou pre mňa bolo, keď som sa pred šiestimi rokmi rozhodla masovo predávať moju vlastnú kozmetiku, čo prišlo v období, kedy som už vôbec nemala zámer svoje podnikanie rozširovať. Dnes som šťastná, pretože mi to robí veľkú radosť.

Referencie sú veľmi dôležité a aj jeden nepodarený zákrok, resp. jedna nespokojná zákazníčka môže mať negatívny dopad na meno celej kliniky. Máte s tým už skúsenosť? Prípadne poradíte, ako tomu predchádzať?

Máte pravdu, hlavne dnes, v dobe sociálnych sietí, môže negatívna referencia poškodiť dobré meno v priebehu niekoľkých hodín. Je to fakt, treba sa s tým naučiť žiť a naďalej robiť všetko pre to, aby naši klienti boli spokojní.

Ďalší článok