Ani ten najlepší koncept predaja a kvalitný tovar za skvelú cenu by neznamenali nič bez motivovaných zamestnancov. Preto je pre nás starostlivosť o zamestnancov na prvom mieste a je to súčasť našej spoločenskej zodpovednosti.
V Lidli sa riadime 5 zásadami vedenia:
- viesť komunikáciu
- rozvíjať zamestnancov
- zostať dynamickí a orientovať sa na výsledky
- vybudovať dôveru a správať sa férovo
- žiť zodpovedne a byť vzorom
Zodpovedný zamestnávateľ v praxi
Všetky naše inzeráty a pracovné zmluvy sú bez hviezdičiek a malého písma. Vo firme máme garantovaný nárast mzdy uvedený priamo v zmluve. V našej spoločnosti platí tiež rovné odmeňovanie mužov a žien na všetkých úrovniach. Pre každého zamestnanca je nastavený vzdelávací program na mieru, aby vedel využiť získané vedomosti v praxi. Raz ročne prebieha hodnotenie zamestnancov v rámci projektu „Talent Management“, na základe ktorého dostáva od nás každý zamestnanec pravidelne spätnú väzbu. Vytvárame si databázu zamestnancov s potenciálom rastu na vyššiu pracovnú pozíciu.
Ľudia tvoria Lidl
Prostredníctvom vlastných projektov sa snažíme zmeniť myslenie zamestnancov a šíriť povedomie o potrebe pomáhať. Naším cieľom je, aby sa identifikovali so značkou Lidl a aby spoločenská zodpovednosť bola prítomná vo všetkých ich činnostiach. Sme si vedomí, že zamestnanci môžu prosperovať iba vtedy, ak si udržia zdravú rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. Náš plný pracovný úväzok je 38,75 hodiny týždenne. Pravidelne sa kolegov pýtame na ich názor a prichádzame s novými výhodami.
V roku 2019 sme podpísali Chartu diverzity, ktorou sa zaväzujeme, že budeme podporovať rozmanitosť v našej spoločnosti bez ohľadu na pohlavie, vek, rasu, farbu pleti, sexuálnu orientáciu, etnickú príslušnosť či náboženské vyznanie.