Domovská stránka » Buďme zodpovední » PREČO JE DÔLEŽITÉ BYŤ ZODPOVEDNÝM ZAMESTNÁVATEĽOM
Sprievodca biznisom

PREČO JE DÔLEŽITÉ BYŤ ZODPOVEDNÝM ZAMESTNÁVATEĽOM

Ani ten najlepší koncept predaja a kvalitný tovar za skvelú cenu by neznamenali nič bez motivovaných zamestnancov. Preto je pre nás starostlivosť o zamestnancov na prvom mieste a je to súčasť našej spoločenskej zodpovednosti.

V Lidli sa riadime 5 zásadami vedenia:

  • viesť komunikáciu
  • rozvíjať zamestnancov
  • zostať dynamickí a orientovať sa na výsledky
  • vybudovať dôveru a správať sa férovo
  • žiť zodpovedne a byť vzorom

Zodpovedný zamestnávateľ v praxi

Všetky naše inzeráty a pracovné zmluvy sú bez hviezdičiek a malého písma. Vo firme máme garantovaný nárast mzdy uvedený priamo v zmluve. V našej spoločnosti platí tiež rovné odmeňovanie mužov a žien na všetkých úrovniach. Pre každého zamestnanca je nastavený vzdelávací program na mieru, aby vedel využiť získané vedomosti v praxi. Raz ročne prebieha hodnotenie zamestnancov v rámci projektu „Talent Management“, na základe ktorého dostáva od nás každý zamestnanec pravidelne spätnú väzbu. Vytvárame si databázu zamestnancov s potenciálom rastu na vyššiu pracovnú pozíciu.

Ľudia tvoria Lidl

Prostredníctvom vlastných projektov sa snažíme zmeniť myslenie zamestnancov a šíriť povedomie o potrebe pomáhať. Naším cieľom je, aby sa identifikovali so značkou Lidl a aby spoločenská zodpovednosť bola prítomná vo všetkých ich činnostiach. Sme si vedomí, že zamestnanci môžu prosperovať iba vtedy, ak si udržia zdravú rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. Náš plný pracovný úväzok je 38,75 hodiny týždenne. Pravidelne sa kolegov pýtame na ich názor a prichádzame s novými výhodami.

V roku 2019 sme podpísali Chartu diverzity, ktorou sa zaväzujeme, že budeme podporovať rozmanitosť v našej spoločnosti bez ohľadu na pohlavie, vek, rasu, farbu pleti, sexuálnu orientáciu, etnickú príslušnosť či náboženské vyznanie.

Ďalší článok
Domovská stránka » Buďme zodpovední » PREČO JE DÔLEŽITÉ BYŤ ZODPOVEDNÝM ZAMESTNÁVATEĽOM
Sprievodca biznisom

FRANŠÍZY NA HORŠIE ČASY

Franšízové podnikanie prináša príležitosť vo všetkých časoch, a to aj tým, ktorí o podnikaní zatiaľ len uvažujú, prípadne hľadajú podnikateľský nápad, ktorý by pomohli na našom území rozvíjať. Pravdou však je, že každá kríza so sebou spolu s príležitosťami prináša aj zvyšujúci sa záujem o franšízové podnikanie.

LENKA NOVÁKOVÁ

expertka na franšízing portálu Franchising.sk

„Dá sa povedať, že to má veľkú logiku. V neistých dobách plných turbulentných zmien sa podniká jednoduchšie, možno aj pohodlnejšie, so skúseným partnerom po boku. A túto úlohu plní práve franšízor, poskytovateľ licencie.“

Práve v tom je pridaná hodnota tohto spôsobu podnikania. Majiteľ osvedčeného franšízového konceptu totiž dáva do stávky vlastné podnikateľské skúsenosti, ktoré pri jeho budovaní a rozvoji získal. Tie sa potom snaží odovzdávať vo forme know-how svojim franšízantom, ktorí sa tak vo svojom podnikaní môžu vyhnúť chybám, ktoré podnikatelia na svojej ceste robia. Dôvod je prozaický – množstvo takýchto chýb totiž už franšízor urobil za nich.

Široký výber šancí na úspech

Ak uvažujete o podnikaní pod zavedenou značkou ako franšízanti, je v prvej fáze dôležité vybrať si tú správnu značku, tú, ktorá bude vyhovovať vášmu naturelu, uplatníte pri nej svoje skúsenosti, prípadne si splníte sen o podnikaní v úplne inej branži, než v ktorej ste pôsobili. Na veľa z nás majú pri uvažovaní o vlastnom podnikaní vplyv naše záujmy a koníčky.

Aj keď je nemysliteľné podnikať, keď nás to neteší, naše súkromné záľuby by nemali zatieniť ostatné kritériá na výber vhodného podnikania. „Využite svoje záujmy, ale pozrite sa na ne z obchodného hľadiska. Zamyslite sa, či po vašich službách alebo tovare existuje dopyt. Inak povedané, či vašu vášeň zdieľajú aj potenciálni zákazníci, ktorí majú byť zdrojom príjmov firmy,“ odporúča Nováková.

Porovnanie

Najlepším spôsobom, ako sa zorientovať vo franšízových ponukách, je ich zbežné porovnanie. Čomu venovať pozornosť okrem záležitostí súvisiacich s finančnými nákladmi? „Po prvé zistite, aké požiadavky sú kladené na uchádzačov o licenciu. Venujte pozornosť informáciám o tom, ako dlho daná sieť pôsobí na trhu, koľko má vlastných a franšízových pobočiek, akú podporu ponúka,“ hovorí Lenka Nováková s tým, že je dobré nájsť čo najviac rozdielov a rozhodnúť sa, ktoré pravidlá vám najviac vyhovujú a ktoré budete pripravený akceptovať.

Poslednou, ale pravdepodobne najdôležitejšou etapou výberu franšízového systému je dôkladná analýza dokumentov, ktoré vám budú poskytovateľom licencie predložené. Môže sa stať, že v nich nájdete informácie, ktoré doteraz unikali vašej pozornosti. Spolu s vlastným biznis plánom by ste tak mali získať komplexný prehľad o podmienkach spolupráce pred podpisom akejkoľvek franšízovej zmluvy.

Ďalší článok