Domovská stránka » Buďme zodpovední » PREČO JE DÔLEŽITÉ BYŤ ZODPOVEDNÝM ZAMESTNÁVATEĽOM
Podnikanie

PREČO JE DÔLEŽITÉ BYŤ ZODPOVEDNÝM ZAMESTNÁVATEĽOM

Ani ten najlepší koncept predaja a kvalitný tovar za skvelú cenu by neznamenali nič bez motivovaných zamestnancov. Preto je pre nás starostlivosť o zamestnancov na prvom mieste a je to súčasť našej spoločenskej zodpovednosti.

V Lidli sa riadime 5 zásadami vedenia:

  • viesť komunikáciu
  • rozvíjať zamestnancov
  • zostať dynamickí a orientovať sa na výsledky
  • vybudovať dôveru a správať sa férovo
  • žiť zodpovedne a byť vzorom

Zodpovedný zamestnávateľ v praxi

Všetky naše inzeráty a pracovné zmluvy sú bez hviezdičiek a malého písma. Vo firme máme garantovaný nárast mzdy uvedený priamo v zmluve. V našej spoločnosti platí tiež rovné odmeňovanie mužov a žien na všetkých úrovniach. Pre každého zamestnanca je nastavený vzdelávací program na mieru, aby vedel využiť získané vedomosti v praxi. Raz ročne prebieha hodnotenie zamestnancov v rámci projektu „Talent Management“, na základe ktorého dostáva od nás každý zamestnanec pravidelne spätnú väzbu. Vytvárame si databázu zamestnancov s potenciálom rastu na vyššiu pracovnú pozíciu.

Ľudia tvoria Lidl

Prostredníctvom vlastných projektov sa snažíme zmeniť myslenie zamestnancov a šíriť povedomie o potrebe pomáhať. Naším cieľom je, aby sa identifikovali so značkou Lidl a aby spoločenská zodpovednosť bola prítomná vo všetkých ich činnostiach. Sme si vedomí, že zamestnanci môžu prosperovať iba vtedy, ak si udržia zdravú rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. Náš plný pracovný úväzok je 38,75 hodiny týždenne. Pravidelne sa kolegov pýtame na ich názor a prichádzame s novými výhodami.

V roku 2019 sme podpísali Chartu diverzity, ktorou sa zaväzujeme, že budeme podporovať rozmanitosť v našej spoločnosti bez ohľadu na pohlavie, vek, rasu, farbu pleti, sexuálnu orientáciu, etnickú príslušnosť či náboženské vyznanie.

Next article
Domovská stránka » Buďme zodpovední » PREČO JE DÔLEŽITÉ BYŤ ZODPOVEDNÝM ZAMESTNÁVATEĽOM
Sponsored

NETRÁPTE SA COVIDOM A DAJTE SVOJIM ZAMESTNANCOM VEDIEŤ, ŽE STE TU PRE NICH

Pandémia začína svoj tretí rok. O tom, ako sme napriek tomu prekročili plány, sa dozviete v tomto článku.

LUCIA ČIŠKOVÁ

Managing Director v Business Lease Slovensko

Ako väčšina firiem, aj my sme na začiatku pandémie mali strach. Nikto nevedel, ako sa vyvinie. Napokon som zamestnancov poslala domov v záujme ich bezpečnosti.

Prvé kroky vpred

Na začiatku prvej vlny sme obvolali všetkých klientov. Niektorým sme poskytli odklad platieb, hoci to zákon neukladal. Dodávateľom sme naďalej platili. Bolo dôležité partnerov podržať.

Viac nám dala zabrať druhá vlna – psychicky. Zamestnancov trápil nedostatok sociálneho kontaktu. Zaviedla som online rozhovory pri káve, vždy pre určitú skupinu zamestnancov. Rozprávali sme sa, ako vnímajú situáciu a ako si vieme navzájom pomôcť. 

V druhej vlne boli zásadné povzbudenia – Sústreďte sa na veci, ktoré viete ovplyvniť. Netrápte sa covidom, sme v tom spolu. Bol vhodný čas nacvičenie a sebarozvoj. 

Preverené jazdené po prvom majiteľovi – vyberte si to svoje.

Hodnoty pomohli ustáť šok

Nastavenie fungujúcich procesov bolo v boji s pandémiou kľúčové. Míľnikom bolo definovanie firemných hodnôt.Najvýraznejšou sa stala inovatívnosť. Hnala nás, aby sme zlepšovali interné procesy. Presťahovali sme sa do nových priestorov, zaviedli elektronické podpisovanie zmlúv, elektronickú fakturáciu, stolové počítače sme nahradili notebookmi a tabletmi.

Dôležitou hodnotou bola zodpovednosť. Napriek pandémii sa náš výkon neznížil. Hoci firmu situácia zasiahla, všetci zamestnanci pracovali naplno – aj z domu.

Brzdite s nami výdavky, nie váš biznis.

Zmeny aj pozitívne výsledky

Oba roky sme prekročili plán. V prvej polovici roku 2020 nám klesli objednávky v operatívnom leasingu. Ľudia sa báli dlhodobého záväzku. Nemenili sme portfólio produktov, viac sme dávali do pozornosti krátkodobý prenájom. Zmeny nastali aj v správe vozového parku, klienti hľadali úspory.

Na deň či na rok, naše autá sú vám k dispozícii.

FOTO: Business Lease

Operatívny leasing sa v lete 2020 vrátil do normálu. Ten rok bol aj rokom napredovania. Obchodníci získavali nový business a starali sa o zákazníkov. Uvedomila som si, že majorita obchodníkov vie robiť jedno alebo druhé. Tak sme obchodný tím rozdelili na hunterov a farmárov, čo zlepšilo fungovanie obchodu.

Nemusíte auto vlastniť, aby ste ho milovali.

Rok príležitostí a výziev

Druhá vlna bola dlhá, zamestnanci si na home office zvykli. Nástup do officeu mal byť dobrovoľný. Ľudia však nemajú energiu na to, aby sa každé ráno rozhodovali. Napokon som návrat do officeuzaviedla pre všetkých.

Bolo to správne, návrat sme aj oslávili. Pomohol nám teambuilding, vďaka nemu sme vzťahy utužili. Zároveň to bol rok rastových príležitostí.

Dnes stojíme pred výzvou upokojiť ľudí, že pandémiou už musíme iba prejsť. V Business Lease máme vysokú zaočkovanosť. Možno aj vďaka tomu sa držíme nad vodou. Takisto stojíme pred zásadným krokom pre rast.

Najväčším poučením z pandémie je dôležitosť aktívneho ľudského prístupu a neustálej komunikácie s tímom. Vhodný prístup je pre mňa jedna z najdôležitejších priorít. Budúcnosti sa nebojím. Viem, že spolu zvládneme čokoľvek.

Next article