Domovská stránka » Strategické HR » ANDY WINSON: MINDSET JE AKO KVETINA
Podnikanie

ANDY WINSON: MINDSET JE AKO KVETINA

Foto: Archiv AW

ANDY WINSON

Transformačný líder
Tvorca transformačných tréningov
Zakladateľ Akadémie Andyho Winsona

Andy Winson je tréner v oblasti ľudského potenciálu a prosperity, ktorý vám dnes prezradí, ako si ísť za svojimi snami, prečo je každodenný mindset taký dôležitý a ako môžete aj vy objaviť svoj životný potenciál.

Ako ste sa dostali k osobnostnému rozvoju a mentoringu?

Pravdepodobne ešte na základnej a strednej škole, keď som aktívne robil bojové umenie. Počas tréningu sme sa venovali okrem fyzickej aj mentálnej príprave a tiež práci s dychom, čo nám pomáhalo zvládať náročné situácie, údery či fyzické vyčerpanie. Na prvom seminári osobnostného rozvoja som bol vo svojich 16-tich rokoch, k čomu ma priviedla túžba dosahovať výnimočné výsledky. Avšak významný vplyv na mojej ceste k osobnostnému rozvoju mala moja babka, ktorá ma viedla k viere v Boha a ostalo mi to dodnes. 

Veríte, že každý človek má potenciál? Ako ho môžeme nájsť a využiť vo svoj prospech?

Áno, verím, že každý jeden človek je unikátny a ukrýva v sebe ohromný potenciál. Bohužiaľ, väčšine ľudí sa ho za svoj život nikdy nepodarí objaviť. A ak aj áno, tak ho ďalej nerozvíjajú a nepracujú na tom, aby ho využili, či už v prospech tvorby svojho vysnívaného života alebo na pomoc druhým.

Tejto téme sa podrobne venujem v Diári Úspechu R.A.D., kde vysvetľujem, že na to, aby človek objavil svoj potenciál je potrebné klásť si správne otázky. Pretože, ak sa pýtate správne, dostanete aj správne odpovede.

V Diári si zodpoviete na otázky ako:

K čomu ma to ťahá? Ktorú aktivitu robím s vášňou? Prečo som na tomto svete? Čo by som robil, ak by v tom peniaze nehrali žiadnu rolu? Čo by som chcel, aby o mne povedali na mojom pohrebe? Čo by som robil, ak by mi oznámili, že mám už len rok života? Aký je môj životný cieľ? Kde sa vidím o 10, 15, 20 rokov? Aké sú moje silné a slabé stránky? 

V ideálnom prípade by vás tieto odpovede mali doviesť k tomu, čo vás v živote napĺňa a čo je to, čo chcete v skutočnosti robiť. A ak to ešte dokážete aj speňažiť a uživí vás to, máte vyhraté.

Mindset je ako kvetina. Ak ho nebudete zalievať, tak uhynie

Akú rolu v tom hrá správne nastavenie mindsetu?

Na to, či sa nám darí a či sme šťastní má až v 80 % miere vplyv naše nastavenie mysle (mindset). Mindset je ako kvetina. Ak ho nebudete zalievať, uhynie. Mindset je preto potrebné pravidelne vyživovať, a to správnymi informáciami, pretože platí pravidlo – aké informácie denne prijímame, tým sa stávame.

Popisuje to aj moja metodika s názvom Anjelsko-čertove kolo, kde hovorím o tom, ako informácie ovplyvňujú naše správanie, následne náladu, schopnosť rozhodovať sa a napokon celkové výsledky, či už v práci, biznise alebo osobnom živote. 

Často sa potom stáva, že človek uviazne v „začarovanom kruhu” (čertovom kole) a nie a nie z neho von.

A ako si teda ten pozitívny mindset udržať? Napríklad každodennými podporujúcim rituálmi. Pomocný vám môže byť môj program s názvom Ranná nakopávačka – pravidelné ranné 30 – 40 minútové živé vysielania, počas ktorých s účastníkmi pracujeme na správnom nastavení mysle, rozprúdení energie a celkovej príprave našej bytosti na úspešné zvládnutie dňa. 

Aké sú podľa vás najnovšie alebo budúce trendy na pracovnom trhu?

Čoraz viac žiadanou službou bude podľa mňa správa sociálnych sietí. Väčšie, ale i menšie firmy si aj v dôsledku aktuálnej situácie uvedomujú, že ak chcú prežiť a byť konkurencieschopný, musia byť online. A práve sociálne siete sú jedinečným priestorom, kde možno budovať svoju značku, získavať zákazníkov a v konečnom dôsledku profitovať. Avšak nie každý vie, ako to robiť dobre. Celkovo odvetvie marketingu je niečo, čo má obrovský potenciál.

Ja sám sa každoročne zúčastňujem jednej z najväčších marketingových konferencií v USA s názvom Funnel Hacking Live, kde sa na jednom pódiu stretávajú svetové marketingové špičky.

Veľký priestor na pracovnom trhu sa otvára tiež v call centrách, kde sa uplatnia ľudia ovládajúci viacero cudzích jazykov.

Čo má však veľkú budúcnosť je expertíza vo vybraných oblastiach. Čo tým myslím? Byť expertom na konkrétnu problematiku schopným poradiť druhým, ako sa učiť, ako schudnúť, ako postaviť dom…

Dôležitý bude aj samotný segment vzdelávania, keďže čoskoro už nebude stačiť len základná, stredná a vysoká škola. Doba ide dopredu a to, čo platilo pred rokom už dnes nemusí platiť. Je preto potrebné sa neustále vzdelávať a rekvalifikovať. Kľúčovou otázkou však naďalej ostáva, čo vlastne človek chce robiť a čo ho bude bytostne napĺňať, pretože príležitostí je a aj bude veľa.

Máte nejaké tipy pre ľudí, ktorí začínajú alebo chcú začať podnikať?

Nech zahodia všetky obavy a jednoducho začnú. Treba si však uvedomiť, že aj v podnikaní je potrebné, najmä v začiatkoch, robiť 8 a viac hodín denne a počítať s tým, že zisky nebudú spočiatku také veľké, ako mnohí očakávajú. Budete musieť robiť množstvo kompromisov, flexibilne reagovať a predovšetkým vytrvať. Prvé tri roky sú kľúčové. Dôležité je vyvárať si kontakty a neustále sa učiť a zlepšovať. To všetko sa dá zvládnuť aj popri zamestnaní, no je fajn mať nejaký počiatočný kapitál alebo finančnú rezervu, aby ste neboli pod tlakom a v neistote, z čoho zaplatíte účty či nájom. Taktiež odporúčam nesedieť doma, ale pohybovať sa medzi ľuďmi a veľa sa pýtať. Čo potrebujú? Čo ich trápi? Po čom túžia? A potom im to jednoducho priniesť.

Musíte začať robiť veci inak ako doteraz. Pracovať intenzívne nielen na biznise, ale aj na sebe. Každé ráno sa naštartovať a motivovať, či už prečítaním nejakej knihy, vypočutím podcastu alebo zapojením sa do spomínanej Rannej nakopávačky. To vám dá silu vytrvať a nevzdať to.

A aby som nezabudol, definujte si ciele a dôvody, kvôli ktorým budete chcieť každé ráno vstať z postele. Tým dôvodom nemá byť len zaplatenie hypotéky, ale to, že máte nejaký smer, že niečo tvoríte a budujete a že chcete za sebou niečo zanechať.

Next article
Domovská stránka » Strategické HR » ANDY WINSON: MINDSET JE AKO KVETINA
Sponsored

NETRÁPTE SA COVIDOM A DAJTE SVOJIM ZAMESTNANCOM VEDIEŤ, ŽE STE TU PRE NICH

Pandémia začína svoj tretí rok. O tom, ako sme napriek tomu prekročili plány, sa dozviete v tomto článku.

LUCIA ČIŠKOVÁ

Managing Director v Business Lease Slovensko

Ako väčšina firiem, aj my sme na začiatku pandémie mali strach. Nikto nevedel, ako sa vyvinie. Napokon som zamestnancov poslala domov v záujme ich bezpečnosti.

Prvé kroky vpred

Na začiatku prvej vlny sme obvolali všetkých klientov. Niektorým sme poskytli odklad platieb, hoci to zákon neukladal. Dodávateľom sme naďalej platili. Bolo dôležité partnerov podržať.

Viac nám dala zabrať druhá vlna – psychicky. Zamestnancov trápil nedostatok sociálneho kontaktu. Zaviedla som online rozhovory pri káve, vždy pre určitú skupinu zamestnancov. Rozprávali sme sa, ako vnímajú situáciu a ako si vieme navzájom pomôcť. 

V druhej vlne boli zásadné povzbudenia – Sústreďte sa na veci, ktoré viete ovplyvniť. Netrápte sa covidom, sme v tom spolu. Bol vhodný čas nacvičenie a sebarozvoj. 

Preverené jazdené po prvom majiteľovi – vyberte si to svoje.

Hodnoty pomohli ustáť šok

Nastavenie fungujúcich procesov bolo v boji s pandémiou kľúčové. Míľnikom bolo definovanie firemných hodnôt.Najvýraznejšou sa stala inovatívnosť. Hnala nás, aby sme zlepšovali interné procesy. Presťahovali sme sa do nových priestorov, zaviedli elektronické podpisovanie zmlúv, elektronickú fakturáciu, stolové počítače sme nahradili notebookmi a tabletmi.

Dôležitou hodnotou bola zodpovednosť. Napriek pandémii sa náš výkon neznížil. Hoci firmu situácia zasiahla, všetci zamestnanci pracovali naplno – aj z domu.

Brzdite s nami výdavky, nie váš biznis.

Zmeny aj pozitívne výsledky

Oba roky sme prekročili plán. V prvej polovici roku 2020 nám klesli objednávky v operatívnom leasingu. Ľudia sa báli dlhodobého záväzku. Nemenili sme portfólio produktov, viac sme dávali do pozornosti krátkodobý prenájom. Zmeny nastali aj v správe vozového parku, klienti hľadali úspory.

Na deň či na rok, naše autá sú vám k dispozícii.

FOTO: Business Lease

Operatívny leasing sa v lete 2020 vrátil do normálu. Ten rok bol aj rokom napredovania. Obchodníci získavali nový business a starali sa o zákazníkov. Uvedomila som si, že majorita obchodníkov vie robiť jedno alebo druhé. Tak sme obchodný tím rozdelili na hunterov a farmárov, čo zlepšilo fungovanie obchodu.

Nemusíte auto vlastniť, aby ste ho milovali.

Rok príležitostí a výziev

Druhá vlna bola dlhá, zamestnanci si na home office zvykli. Nástup do officeu mal byť dobrovoľný. Ľudia však nemajú energiu na to, aby sa každé ráno rozhodovali. Napokon som návrat do officeuzaviedla pre všetkých.

Bolo to správne, návrat sme aj oslávili. Pomohol nám teambuilding, vďaka nemu sme vzťahy utužili. Zároveň to bol rok rastových príležitostí.

Dnes stojíme pred výzvou upokojiť ľudí, že pandémiou už musíme iba prejsť. V Business Lease máme vysokú zaočkovanosť. Možno aj vďaka tomu sa držíme nad vodou. Takisto stojíme pred zásadným krokom pre rast.

Najväčším poučením z pandémie je dôležitosť aktívneho ľudského prístupu a neustálej komunikácie s tímom. Vhodný prístup je pre mňa jedna z najdôležitejších priorít. Budúcnosti sa nebojím. Viem, že spolu zvládneme čokoľvek.

Next article