Domovská stránka » Strategické HR » AKO MAŤ FIRMU V LEPŠEJ KONDÍCII
Podnikanie

AKO MAŤ FIRMU V LEPŠEJ KONDÍCII

Foto: Adobe Stock

ING. SIMONA MYSLIKOVJANOVÁ, PHD., MBA, MBE

Finalistka soutěže Manažer roku 2020 a umístění v TOP 36 výjimečných manažerů ČR

Každá firma má svoj potenciál a záleží len na vás, do akej miery tento potenciál využijete. Na prvý pohľad ničnehovoriaca a otrepaná fráza má reálne základy, na ktoré možno poukázať a aj v tejto rovine so svojím biznisom pracovať.

Hoci nás pandémia COVID-19 nemilo prekvapila, musíme sa všetci s touto situáciou vyrovnať. Neplytvajte časom a prestaňte čakať, kým to prejde. Odporúčam všetkým: Pracujte s tým tak, ako by to už nikdy nemalo odísť. Naučme sa tvoriť nové situácie, nové bezpečné cesty. Využime čas na vzdelávanie. Rozvoj zamestnancov nemajú byť iba vykázané čísla v účtovníctve, ale zhodnotená investícia, s ktorou môžeme počítať a stavať na nej efektívnejšie napĺňanie cieľov firmy. A preto treba, aby zamestnanci poznali zmysel tréningových plánov, školení a celej stratégie.

Ak máte stratégiu ako konkurenti, žiadnu stratégiu nemáte. Ak je vaša stratégia odlišná, ale ľahko napodobiteľná, máte slabú stratégiu. Ak máte stratégiu odlišnú, jedinečnú a ťažko napodobiteľnú, máte stratégiu silnú a trvalú.

Ľudia sú rozhodujúcim faktorom úspechu. Ľudia sú najväčším pokladom podniku. Musíme sa však s týmto pokladom naučiť zaobchádzať.

Každý má talent. 

Každý z nás je nositeľom špecifických talentov a schopností. Niektoré vlastnosti máme vrodené, ďalšie získavame. Samotné nadanie však zďaleka nestačí, ak do jeho rozvoja neinvestujeme dostatok času a energie.

Zladenie talentu s úlohami prináša konkurenčnú výhodu. Každý jedinec v spoločnosti tak môže čo najlepšie využiť svoj talent, nech už je akýkoľvek.

Talent Management sa môže stať globálnou filozofiou, ktorá je kľúčovou súčasťou podpory každého z prvkov obchodnej stratégie spoločnosti. Talent Management umožňuje manažérom spoločnosti angažovať a motivovať zamestnancov v celej organizácii.

Talent Management je neustály proces, ktorý zahŕňa prilákanie a udržanie vysoko kvalitných zamestnancov, rozvoj ich schopností a neustálu motiváciu na zlepšovanie ich výkonu.

Talent Management prirodzene zahŕňa mnoho zodpovedností HR. Nestačí však očakávať, že práve vďaka tomu, že máte personálne oddelenie, riadite talent. Aby ste dosiahli optimálne výsledky, musíte mať zavedenú stratégiu riadenia talentov, navrhnutú práve pre vašu spoločnosť.

Na spomenutý účel vytvorila Ing. Simona Myslikovjanová, PhD., MBA, MBE unikátnu metódu Performance Journey®, cieľom ktorej je definovať jednotlivé zložky firmy a hľadať spôsoby nových zlepšení a inovácií. Dôraz sa pritom kladie na dve oblasti – „Working Capital Management“ a „Human Capital Management“.

Cieľom tejto metódy nie je bezhlavo riadiť váš biznis podľa tabuliek, ale implementovať vyskúšané postupy do vašej praxe.

Ďalší článok
Domovská stránka » Strategické HR » AKO MAŤ FIRMU V LEPŠEJ KONDÍCII
Podnikanie

PREČO BEZ PRAXE NIE SÚ KOLÁČE?

Matúš Toráč je študentom ŠKODA AUTO Vysokej školy a rozhodol sa nám dnes prezradiť, čo sa mu na štúdiu najviac páči, aké benefity mu škola prináša a prečo je podľa neho dôležitá nielen teória, ale najmä získanie praxe.

Prečo si si na štúdium vybral práve ŠKODA AUTO Vysokú školu? Zvažoval si aj iné alternatívy?

Už na strednej škole som vedel, že chcem študovať manažment. Konkrétne ma lákal najmä automobilový priemysel, takže keď mi otec povedal o ŠKODA AUTO Vysoké škole, rovno sme šli na ich deň otvorených dverí. Práve tam ma oslovil program Logistika a manažment kvality, ktorý nakoniec aj študujem. Dokonca v anglickom jazyku, takže slovná zásoba sa mi obohatí presne o tie slovíčka, ktoré môj odbor vyžaduje.

Zvažoval som ešte jednu výšku na Slovensku, no len ako zálohu. Našťastie, všetko vyšlo tak, ako som chcel a ja mohol nastúpiť na bakalársky stupeň do Čiech.

Prečo si sa rozhodol študovať duálny program Study & Work?

Keď som na túto školu nastúpil, program Study & Work sa ešte len rozbiehal. Umožňuje mi pracovať priamo pre ŠKODA AUTO a.s., a to na pozícii, ktorú študujem. Za prácu som normálne platený, vychádza to na približne 14 000 českých korún mesačne. Dokonca ešte od firmy dostávam štipendium vo výške 5 000 korún.

Veľa ľudí si myslí, že sme primárne technická škola, no mýlia sa.

Tento program však nie je o peniazoch. Keď sa ma na pohovore pýtali, prečo sa ho chcem zúčastniť, vedel som, že mi poskytne potrebnú prax a skúsenosti do života. Po výške tak budem konkurencieschopnejší na trhu práce a nebudem mať za sebou len teóriu.

V čom vidíš najväčšie výhody štúdia na tejto škole?

No najväčšou výhodou určite je, že nás učia ľudia z praxe. Takže sa vždy dozvieme aktuálne trendy a informácie, prípadne nám je vždy teória vysvetlená aj na reálnych príkladoch.

Skvelý je aj Erasmus program, ktorý umožňuje štúdium v zahraničí. Ja by som ho rád využil v rámci povinnej praxe. V piatom semestri musí totiž každý študent absolvovať povinnú polročnú prax a práve Erasmus ju ponúka aj v zahraničí.

Keď sa už bavíme o zahraničí, tak ŠKODA AUTO Vysoká škola má tiež v ponuke aj takzvaný Double degree program. Každý tak môže pol roka študovať na vybranej zahraničnej škole a získať z nej aj titul. Stačí len 6 mesiacov a môžem mať o pár písmen pred menom viac!

Čerešničkou na torte je aj operatívny lízing pre študentov a ich rodiny. Za zvýhodnené ceny si tak môžem ja alebo niekto z rodiny vybrať pokojne aj SUPERB.

Máš pocit, že by na škole študovalo viac chalanov ako báb?

Vôbec nie! Povedal by som, že je nás tu približne rovnako. Veľa ľudí si myslí, že sme primárne technická škola, no mýlia sa. Jasné, máme aj predmety ako Priemyselný manažment alebo Manažérska informatika, no učíme sa tu aj o všeobecnom manažmente obchodu, finančnom riadení, marketingu a HR. Každý si tu nájde niečo pre seba, a to bez ohľadu na pohlavie.

Akým smerom by si sa chcel po doštudovaní uberať?

Aj keď študujem spomínanú Logistiku a manažment kvality, absolvoval som už aj seminár marketingu, ktorý ma dosť oslovil. Zvažujem preto, že by som na druhý stupeň prešiel práve na program Medzinárodný marketing. Vôbec nevadí, že môj bakalársky stupeň mal iné zameranie. V rámci ŠKODA AUTO Vysoké školy je možné svoje zameranie jednoducho zmeniť.

Matúš Toráč (21 rokov)
študent ŠKODA AUTO Vysoká škola

Ďalší článok