Domovská stránka » Buďme zodpovední » Zodpovedná spoločnosť » NETRÁPTE SA COVIDOM A DAJTE SVOJIM ZAMESTNANCOM VEDIEŤ, ŽE STE TU PRE NICH
ADVERTORIAL

Pandémia začína svoj tretí rok. O tom, ako sme napriek tomu prekročili plány, sa dozviete v tomto článku.

LUCIA ČIŠKOVÁ

Managing Director v Business Lease Slovensko

Ako väčšina firiem, aj my sme na začiatku pandémie mali strach. Nikto nevedel, ako sa vyvinie. Napokon som zamestnancov poslala domov v záujme ich bezpečnosti.

Prvé kroky vpred

Na začiatku prvej vlny sme obvolali všetkých klientov. Niektorým sme poskytli odklad platieb, hoci to zákon neukladal. Dodávateľom sme naďalej platili. Bolo dôležité partnerov podržať.

Viac nám dala zabrať druhá vlna – psychicky. Zamestnancov trápil nedostatok sociálneho kontaktu. Zaviedla som online rozhovory pri káve, vždy pre určitú skupinu zamestnancov. Rozprávali sme sa, ako vnímajú situáciu a ako si vieme navzájom pomôcť. 

V druhej vlne boli zásadné povzbudenia – Sústreďte sa na veci, ktoré viete ovplyvniť. Netrápte sa covidom, sme v tom spolu. Bol vhodný čas nacvičenie a sebarozvoj. 

Preverené jazdené po prvom majiteľovi – vyberte si to svoje.

Hodnoty pomohli ustáť šok

Nastavenie fungujúcich procesov bolo v boji s pandémiou kľúčové. Míľnikom bolo definovanie firemných hodnôt.Najvýraznejšou sa stala inovatívnosť. Hnala nás, aby sme zlepšovali interné procesy. Presťahovali sme sa do nových priestorov, zaviedli elektronické podpisovanie zmlúv, elektronickú fakturáciu, stolové počítače sme nahradili notebookmi a tabletmi.

Dôležitou hodnotou bola zodpovednosť. Napriek pandémii sa náš výkon neznížil. Hoci firmu situácia zasiahla, všetci zamestnanci pracovali naplno – aj z domu.

Brzdite s nami výdavky, nie váš biznis.

Zmeny aj pozitívne výsledky

Oba roky sme prekročili plán. V prvej polovici roku 2020 nám klesli objednávky v operatívnom leasingu. Ľudia sa báli dlhodobého záväzku. Nemenili sme portfólio produktov, viac sme dávali do pozornosti krátkodobý prenájom. Zmeny nastali aj v správe vozového parku, klienti hľadali úspory.

Na deň či na rok, naše autá sú vám k dispozícii.

FOTO: Business Lease

Operatívny leasing sa v lete 2020 vrátil do normálu. Ten rok bol aj rokom napredovania. Obchodníci získavali nový business a starali sa o zákazníkov. Uvedomila som si, že majorita obchodníkov vie robiť jedno alebo druhé. Tak sme obchodný tím rozdelili na hunterov a farmárov, čo zlepšilo fungovanie obchodu.

Nemusíte auto vlastniť, aby ste ho milovali.

Rok príležitostí a výziev

Druhá vlna bola dlhá, zamestnanci si na home office zvykli. Nástup do officeu mal byť dobrovoľný. Ľudia však nemajú energiu na to, aby sa každé ráno rozhodovali. Napokon som návrat do officeuzaviedla pre všetkých.

Bolo to správne, návrat sme aj oslávili. Pomohol nám teambuilding, vďaka nemu sme vzťahy utužili. Zároveň to bol rok rastových príležitostí.

Dnes stojíme pred výzvou upokojiť ľudí, že pandémiou už musíme iba prejsť. V Business Lease máme vysokú zaočkovanosť. Možno aj vďaka tomu sa držíme nad vodou. Takisto stojíme pred zásadným krokom pre rast.

Najväčším poučením z pandémie je dôležitosť aktívneho ľudského prístupu a neustálej komunikácie s tímom. Vhodný prístup je pre mňa jedna z najdôležitejších priorít. Budúcnosti sa nebojím. Viem, že spolu zvládneme čokoľvek.

Ďalší článok
Domovská stránka » Buďme zodpovední » Zodpovedná spoločnosť » NETRÁPTE SA COVIDOM A DAJTE SVOJIM ZAMESTNANCOM VEDIEŤ, ŽE STE TU PRE NICH
ADVERTORIAL

Vedie reťazec Pizza Hut v Českej republike od januára 2019. So spoločnosťou AmRest je však spojený od roku 2008, keď sa venoval rozvoju značky KFC. Šesť rokov pre túto značku pracoval na českom trhu, štyri roky v Poľsku. Skúsenosti má i z Veľkej Británie, kde pôsobil v hotelierstve.

JOSEF VAVRINEC

Market Director Pizza Hut pre Českú republiku a Slovensko

Reťazec Pizza Hut aktuálne prevádzkuje na českom trhu 16 reštaurácií a do konca roka 2025 plánuje otvoriť 15 nových.

Ako získavate nových franšízantov, čo im ponúkate, aby ste boli atraktívnejší než konkurencia?

Spustili sme náborovú kampaň, kde prvým franšízantom ponúkame zľavu 1 milión Kč, ak otvoria reštauráciu do konca tohto roku. Máme za sebou už prvé rokovania. Prekvapil nás aj vysoký záujem potenciálnych franšízantov zo Slovenska. Oproti konkurencii ponúkame skúsenosti najväčšej reštauračnej spoločnosti v Európe AmRest, spoľahlivú distribučnú sieť či digitalizáciu procesov. Záujemcovia o franšízu sa môžu s nami spojiť cez interaktívny formulár.

Verím, že o 5 rokov bude povedomie o našej značke signifikantne väčšie.

Josef Vavrinec, Market Director Pizza Hut pre Česko a Slovensko

STIAHNITE SI INFORMAČNÚ BROŽÚRU. TU

Stále ste presvedčený, že pre úspech celého reťazca je dôležité vlastniť priamo aspoň polovicu siete?

Áno. Výhodou je minimalizácia rizika pre franšízantov, pretože tak máme možnosť otestovať nové produkty či systémy v našich vlastných reštauráciách a ďalej aplikovať iba tie, ktoré fungujú najlepšie a sú pridanou hodnotou pre našich partnerov.

Pizza je u nás veľmi obľúbená a konkurencia veľká. Čo je vašou výhodou?

Predovšetkým prepracované štandardy prípravy, kvalitné a čerstvé suroviny a originálne receptúry, napríklad naše syrové okraje, ktoré žiadna iná pizzeria dnes neponúka. Snažíme sa neprenášať všetky zmeny vstupov do našich cien. Za ostatné dva roky sa znížil rozdiel v cenách medzi nami a lokálnymi pizzeriami, ktoré boli nútené zdražovať omnoho viac.

Ďalší článok