Domovská stránka » Zodpovedná firma » NIE KAŽDÝ MÁ PREDPOKLADY, ABY BOL DOBRÝ MANAŽÉR, NO MÔŽE BYŤ SKVELOU SÚČASŤOU TÍMU
Zodpovedná firma

NIE KAŽDÝ MÁ PREDPOKLADY, ABY BOL DOBRÝ MANAŽÉR, NO MÔŽE BYŤ SKVELOU SÚČASŤOU TÍMU

Adobe Stock

Ako vyzerá práca headhuntera na Slovensku a aké sú dôvody, prečo ľudia v poslednom čase menia zamestnanie? O tom sme sa porozprávali s profesionálnym lovcom zamestnancov Daliborom Slávikom v nasledujúcom rozhovore.

DALIBOR SLÁVIK

Slovenský headhunter, redaktor Forbes Espresso HR

Ako ste sa k práci headhuntera dostali a čím sa vlastne zaoberáte?

K Executive Search, alebo „ľudovo“ povedané k headhuntingu som sa dostal viacmenej prozaicky, prostredníctvom inzercie. Práca bola popísaná nielen zrozumiteľne, ale hlavne pútavo a vyprovokovala moju zvedavosť.

Bolo to v roku 2004 a odvtedy sa venujem vyhľadávaniu manažérov, či senior expertov. Avšak neoddeliteľnou prácou headhuntera je neustále rozširovať sieť profesionálnych kontaktov. 

Ako dlho vám trvá nájsť správneho zamestnanca?

Nájsť vhodného, či kompetenčne „správneho“ človeka, samozrejme trvá nejaký čas. Dôležité nie sú len predošle pracovné skúsenosti, zručnosti, ľudská vyzretosť a know-how, ale aj motivácia človeka. To znamená, že nie vždy je pre ľudí, ktorých oslovujem správny čas na zmenu a tiež nie vždy majú záujem pracovať pre nášho klienta a to z rôznych dôvodov. 

Od zadania klienta, cez zostavenie stratégie hľadania, identifikácie možných vhodných kandidátov/kandidátiek, cez telefonický screeening a štruktúrovaný rozhovor/interview až po predstavenie skupiny 2 až 4 vhodných ľudí to trvá približne 4 týždne.

Líšia sa niečím headhunting na slovenskom trhu práce od iných krajín? Sme v niečom ako Slováci špecifickí?

Možno veľkosťou krajiny, ak porovnávame Slovensko povedzme s krajinami, ktoré majú oveľa viac obyvateľov. Vtedy má headhunter viac možností, resp. vyberá z väčšej skupiny možných vhodných kandidátov.

Na Slovensku je mnoho nielen zahraničných, ale aj domácich firiem, ktoré sú moderné spôsobom riadenia, majú aktuálne technológie, zdravú firemnú kultúru, kde našinci dostávajú priestor na profesnú sebarealizáciu, osobnostný rast a napredovanie.

Čo sú momentálne najčastejšie dôvody, prečo ľudia menia zamestnanie?

Každý sme iný a tým pádom ma každý z nás inú motiváciu, pre ktorú hľadá zmenu. Neustále sa opakujúcimi dôvodmi sú profesionálna sebarealizácia, hľadanie zmyslu v práci, zaujímavý projekt, budovanie firmy na „zelenej lúke“, lepšia firemná kultúra a ako jeden z častých dôvodov je to šéf.

Peniaze nebývajú tým najsilnejším motívom, avšak adekvátne ohodnotenie ide ruka v ruke s niektorým z vyššie spomínaných dôvodov.

Čo by ste poradili ľuďom, ktorí si myslia, že v ničom nevynikajú a ešte nenašli zamestnanie, v ktorom by boli spokojní?

Byť k sebe úprimný je dosť dobrý začiatok. V čom vynikám, aké sú moje talenty, aké sú moje ambície, som flexibilný, som vytrvalý? Niekedy prehnaná motivácia a zároveň chýbajúca sebareflexia spôsobuje nielen vnútornú frustráciu, ale hlavne nenaplnené očakávania.

Mať prípadný vzor je fajn, avšak porovnávať sa fajn nie je. Každý sme sám za seba a ak túžim niečo dokázať, dosiahnuť, bez poctivej práce, prípadne práce navyše to nejde, i keď z času na čas sa to tak môže zdať.

Firmy potrebujú ľudí a ľudia potrebujú firmy. Nie každý má predpoklady, aby bol dobrý manažér, no môže byť skvělou súčasťou tímu, alebo skvelým expertom.

A ak by som mal pocit, že v niečom nevynikám, položil by som si otázku, čo od života očakávam? Sú moje očakávania reálne, mám na to prípadne vzdelanie? Veľmi dôležité je si povedať, zadefinovať konkrétny cieľ. Mám cieľ? Ak áno, akou stratégiou a taktikou sa k tomu cieľu dopracujem? Potrebujem na svojej ceste k cieľu mentora, či kouča? A hlavne nezabudnúť, že ani Rím nepostavili cez víkend a teda že nejaký čas potrvá, kým s veľkou dávkou trpezlivosti, výkonu, pokory niečo vybudujem.

Next article
Domovská stránka » Zodpovedná firma » NIE KAŽDÝ MÁ PREDPOKLADY, ABY BOL DOBRÝ MANAŽÉR, NO MÔŽE BYŤ SKVELOU SÚČASŤOU TÍMU
Sponsored

NAŠI ZAMESTNANCI SÚ TÝM NAJDÔLEŽITEJŠÍM, ČO VO FIRME MÁME

Firma DXC dodáva technologické riešenia zákazníkom po celom svete. Svojich zamestnancov si váži a verí im, preto im ponúka množstvo benefitov a motivuje ich k neustálemu vzdelávaniu a rozvoju.

MICHAL ŠEVČÍK

Riaditeľ DXC Technology Slovakia

Čomu konkrétne sa firma DXC venuje?

Na Slovensku sme významným partnerom projektov pre digitalizáciu štátnej správy. Dlhé roky spolupracujeme s Ministerstvom vnútra SR na riešeniach na vydávanie dokladov (čipové OP, biometrické pasy) a riešeniami pre Schengenský informačný systém, Interpol alebo Europol.

Ministerstvo financií, obrany, Štátna pokladnica, Volkswagen alebo Železničná spoločnosť, to všetko sú naši zákazníci doma. Ale nie je to len o biznise. Našou ambíciou je, a prax to ukazuje, že cesta k dobrej spolupráci a dobrým projektom je budovanie vzájomnej dôvery so zákazníkom, partnermi, zamestnancami.

O IT obory majú stále viac záujem mladí ľudia. Čo za tým podľa vás je?

Doba je rýchla. IT a technológie sú všade okolo nás. Dnes stratíte telefón a ste nieže bez ruky, skôr už akoby bez hlavy. Digitalizácia nám prenikla do života extrémne rýchlo, aj mladým aj starším ľuďom. Nepotrebujete všetko vedieť, vlastniť, všade byť osobne. Ale potrebujete vedieť, kde to nájdete, používať to a užívať si to, čo je atraktívne pre vás. A práve mladí ľudia to pochopili veľmi dobre. Nielen hry, sociálne siete, mobily a počítače sú súčasťou ich života, ale moc technológií hýbe ich životom.

Aké benefity čakajú na vašich zamestnancov a akých dobrovoľníckych programov sa môžu zúčastniť?

Z pohľadu klasických benefitov je to 500-eurový príspevok, ktorý možno čerpať na veľké množstvo tovarov a služieb, plne hradené stravné, platenú PN až do výšky 90 percent platu, príspevok na cestovanie do práce, životné poistenie hradené zamestnávateľom, 3 dni extra dovolenky, 3 dni voľna pri náhlej krátkej chorobe.

Plne podporujeme a aktívne vytvárame motivujúce prostredie pre vzdelávanie a rozvoj našich zamestnancov a to nielen využívaním korporátnych programov v DXC. V ankete Learning&Development Awards sme získali 1. miesto za najlepší softskill firemný vzdelávací/ rozvojový program roka 2021 na Slovensku.

Za atraktívne benefity považujeme plnohodnotný home office. Plne podporujeme wellbeing vo flexibilnom pracovnom čase, čo znamená, že ľuďom dôverujeme. Nedávno sme si vybudovali moderné kolaboračné priestory.

Podieľate sa na digitalizácii štátnej sféry. Čo všetko si pod tým môžeme predstaviť?

Od podieľania sa na vytváraní, či pripomienkovaní rôznych koncepcií a stratégií, zákonov, až po aktívnu účasť v pracovných skupinách a odborných IT združeniach. Dodávame riešenia a transformujeme procesy na odbúravanie byrokracie, aby občania a podnikatelia mohli veci vybaviť elektronicky, rýchlo a efektívne.

Chystá sa spustenie čipového OP v bezkontaktnej verzii, ktorá umožní údaje OP využívať aj cez mobily a zjednoduší používanie elektronických služieb pre ľudí.

S MIRRI spolupracujeme na projektoch, ktoré sú zamerané nielen na zdieľanie údajov medzi úradmi, aby občania nerobili medzi nimi poštárov, ale majú ambíciu všetky údaje sprístupniť aj občanom tak, aby ich mohli verifikovať, mať prehľad o ich použití, ale predovšetkým jednoduchým a dôveryhodným spôsobom zdieľať aj mimo štátnej správy.

So Sociálnou poisťovňou sa snažíme robiť také zmeny v procesoch a aplikáciách, ktoré umožnia nielen zvládnuť nápor množstva zmien, ktoré priniesla pandémia Covidu, ale zároveň prispievajú k odbúravaniu byrokracie a digitalzacii štátnej správy na Slovensku. Čerstvým príkladom je zavedenie elektronickej PN.



AKÉHO ZAMESTNANCA HĽADÁME?

  • kreatívneho a inovatívneho
  • milovníka výziev s dizajnovým myslením
  • vývojárov a developerov
  • človeka so záujmom o UX a analýzu dát
  • člověka so záujmom o SAP Apps a SAP Basis

ČO UCHÁDZAČOM PONÚKAME?

  • prácu v tíme mladých profesionálov v medzinárodnej spoločnosti
  • tréningy a vzdelávanie od medzinárodných profesionálov
  • multikultúrne prostredie
  • možnosť využitia vzdelávacích platforiem
Next article