Domovská stránka » Ženy v biznise » JANA KURILÁKOVÁ: TEŠÍ MA SPOKOJNOSŤ KAŽDEJ ZÁKAZNÍČKY
Ženy v biznise

JANA KURILÁKOVÁ: TEŠÍ MA SPOKOJNOSŤ KAŽDEJ ZÁKAZNÍČKY

Foto: Archiv J.K.

Jana Kuriláková si v roku 2016 splnila svoj sen a založila značku Kura collection. Košická dizajnérka má už niekoľko úspešných, najmä dámskych kolekcií a nebojí sa používat recyklované a recyklovateľné materiály, ktoré nakupuje či potláča na Slovensku. Dnes má Janka 22 zamestnancov a jej jediným reklamným prostriedkom je Instagram.

JANA KURILÁKOVÁ

Podniká v oblasti módy, hoci vyštudovala technický smer. Sleduje svetové trendy a vníma požiadavky zákazníčok. Z každého modelu ponúka obmedzené množstvo, to považuje za jeden z faktorov úspechu.

Ste úspešnou podnikateľkou v módnom priemysle. Aké boli Vaše začiatky?

Začať podnikať v oblasti módy bolo jedno z mojich najlepších rozhodnutí. Vtipné je, že na to nemám vzdelanie, ale táto práca ma vždy fascinovala. Moje štúdium bolo technického zamerania. Napriek tomu, že to má na míle ďaleko od toho, čomu sa venujem, asi to tak malo byť.

Od detstva som inklinovala k obliekaniu a stylovaniu outfitov. Páčilo sa mi obliekať sa trochu inak ako ostatní, z toho vyplynulo navrhovanie vlastných kolekcií. Prvú som vytvorila v roku 2016. Prvé modely vznikli „na kolene“, ani som nedúfala, že to bude mať taký úspech. V prvej kolekcii bolo 5 minimalistických modelov z teplákoviny. Jeden z nich dodnes šijeme ako bestseller. Z každého modelu sa ušilo obmedzené množstvo, toho sa držím doteraz.

Máme vysoký štandard a kvalitu, ale vždy je kam sa posunúť.

Dnes sme pri počtoch zhruba 50 modelov v kolekcii. Aj keď je náš e-shop vypredaný často do pár minút po uvedení kolekcie, vždy mám obavu, či sa ľudom bude páčiť. Preto by som začínajúcim podnikateľom odporúčala začať s menším množstvami a „neprepísknuť“ na začiatku finančné a prevádzkové možnosti. Ja som začala s jednou krajčírkou a so starým strojom, dnes máme dve dielne a vyše 22 zamestnancov.

Foto: Archiv J.K.

Čo alebo kto je pre vás inšpiráciou?

Ročne vyjde priemerne 5-7 kolekcií. Tvorba modelov sa odvíja hlavne od najnovších svetových trendov a od dopytu zákazníčok. Naše verné a stále zákazníčky často presne vedia, čo si majú pýtať a čo môžu očakávať.

Kolekcia teplákov zožala obrovský úspech. Čo tomu predchádzalo?

Záleží od množstva faktorov (ročné obdobie, ohlasy, záujem zákazníčok), čo zaradíme do novej kolekcie. Posledný rok sme skutočne predávali najmä legíny a teplákové modely v stovkách kusov. Toto pripisujem aj súčasnej pandemickej situácii na Slovensku. Ženy sa menej parádia, nemajú kam.

Museli ste počas pandémie upraviť marketingovú stratégiu?

Našou majoritnou komunikačnou platformou je Instagram. Prostredníctvom stories a príspevkov komunikujeme so zákazníčkami a funguje to. Paradoxne, od začiatku pandémie sme zaznamenali nárast záujmu, pribudla nám nová klientela a my sa úprimne tešíme z každej vybavenej objednávky.

Pandemická situácia a lockdown viacerým z nás umožnili tráviť viac času doma, k tomu neoddeliteľne patrí sledovanie sociálnych sietí. Preto si myslím, že počas lockdownu sme oslovili dosiaľ najviac nových zákazníčok.

Aké plány máte do budúcna?

Veľmi rada by som pokračovala v raste, ktorý sme zaznamenali za posledné roky. Máme vysoký štandard a kvalitu, ale vždy je kam sa posunúť. Teším sa hlavne na leto a navrhovanie komplikovanejších strihov, dizajn nových potlačí, kvalitnejšie látky a mnoho ďalšieho.

Ďalší článok