Domovská stránka » Podnikateľské trendy » ZUZANA BELOHORCOVÁ A PODNIKANIE NA KANÁRSKYCH OSTROVOCH
Podnikateľské trendy

ZUZANA BELOHORCOVÁ A PODNIKANIE NA KANÁRSKYCH OSTROVOCH

FOTO: archív ZB

V úspechu ich realitného biznisu im pomohli skúsenosti z podnikania v USA. Aké to je začínať v cudzej krajine a aké sú rozdiely v podnikaní na Miami a na Kanárskych ostrovoch, nám prezradili v rozhovore.

ZUZANA BELOHORCOVÁ A VLASTA HÁJEK

Zuzana Belohorcová sa u nás preslávila ako televízna moderátorka, dnes má so svojím manželom, českým podnikateľom Vlastom Hájekom, úspešnú firmu na Tenerife.

Aké boli vaše najväčšie výzvy pri začínaní podnikania v zahraničí?

Zuzana: Začínať niekde na novom mieste, samozrejme, nie je úplne jednoduché. Naše podnikateľské začiatky v zahraničí boli tesne po narodení našej dcérky Salmy. Bolo to v roku 2010, keď sme sa s mužom rozhodli, že zmeníme život a pole pôsobnosti a presťahovali sme sa na Miami, kde sme žili 12 rokov.

Tam sme rozbehli hneď niekoľko biznisov – v realitách, rekonštrukciách a viedli sme aj malý butikový hotel na South Beach. V prevádzkovaní hotela sa nám darilo naozaj skvele, až kým neprišiel covid. Ten zatvoril množstvo biznisov a my sme sa vtedy rozhodli, že život a podnikanie na Miami ukončíme a presunieme sa na iné slnečné miesto. Tým bolo práve Tenerife.

Tam sme po príchode mali hneď jasno v tom, čo by sme chceli robiť. Videli sme veľký potenciál v realitách, tak ako na Miami. Tam dodnes máme podnikateľské väzby, ale gro podnikania je na Tenerife. Pred dvoma rokmi sme založili realitnú kanceláriu Tenerife Real, ktorá sa pomerne rýchlo stala známou. Reality sú pre nás biznis, ktorý nás veľmi baví, napĺňa a živí. Sme radi, že za dva a pol roka sme vybudovali naozaj zvučnú značku, ktorá má dobré meno medzi našincami aj medzi medzinárodnými klientmi.

Je veľký rozdiel v podnikaní na Kanárskych ostrovoch oproti USA?

Vlasta: Je to diametrálny rozdiel. Na Miami musíte mať licenciu, potrebujete urobiť školu a rok pracovať pod nejakým brokerom. No na Tenerife nepotrebujete nič. V pondelok ste kuchárom a v utorok sa rozhodnete, že si otvoríte realitnú kanceláriu. Čo sa týka marketingu a fungovania biznisu s realitami, tak je to tu dvadsať rokov pozadu oproti Amerike. Aby ste boli priemerne dobrý realitný maklér v Amerike, tak musíte tvrdo pracovať každý deň a vymýšľať nové veci. To na Kanárskych ostrovoch nikto nerobí, tu majú problém otvoriť dvere nehnuteľnosti na prehliadku cez víkend.

FOTO: archív ZB

Nemôžem však povedať, že si tu hocikto môže otvoriť realitnú kanceláriu. Na to potrebujete mať skúsenosti, ktoré my máme z Ameriky, musíte vedieť, ako funguje trh. Tu je ten systém pár desaťročí pozadu.

Aký bol váš najzaujímavejší projekt na Kanárskych ostrovoch?

Zuzana: Samotná realitná kancelária, pretože za dva roky sme vybudovali zvučnú značku. Každý, kto tu žije a trochu sa pohybuje v tomto biznise, vie, čo je Tenerife Real. Prekvapil nás fakt, že nás, ako Tenerife Real, poznávajú dokonca aj mladí ľudia, ktorí nás sledujú skrz naše aktívne sociálne siete.

Zaujímavé je, že sme schopní našim klientom po kúpe nehnuteľnosť hneď prenajať. Ponúkame prenájom krátkodobý, dlhodobý či dovolenkové prenájmy. Takže ak sa klient rozhodne, že sa vráti do svojej krajiny, tak my mu nehnuteľnosť prenajmeme.

FOTO: archív ZB

Líšia sa vaše stratégie podnikania oproti zabehnutým realitným agentúram na Kanárskych ostrovoch?

Vlasta: Samozrejme líši sa, pretože Amerika nás naučila za 12 rokov podnikania v Miami robiť toto podnikanie úplne inak. Nie sme iba firma, ale fungujeme ako rodina s úžasným tímom maklérov a maklérok, ktoré sa chcú učiť nové veci a využívať príležitosti. Naši makléri si pomáhajú vzájomne, nesúťažia medzi sebou a myslia na to, aby naši klienti boli vždy spokojní. To že sa naši klienti stále vracajú, odporúčajú nás a stále využívajú naše služby, je dokaz, že to robíme dobre a baví nás to.

Ďalší článok