Domovská stránka » Podnikanie » ROZHOVOR S PETROM ALTOFOM
Podnikanie

ROZHOVOR S PETROM ALTOFOM

Ste zakladateľom Waflandu, ako dlho trvalo, kým ste sa rozhodli realizovať svoj nápad?

Už od 18-tich som o niečom podobnom sníval. Nasporil som si prvé peniaze a vykreoval nápad. Objednal som si cez internet stroje, ktoré však nikdy neprišli. Nasledovalo niekoľkomesačné naťahovanie o vrátenie peňazí, ani tie som už nikdy nevidel. Tento neúspech ma odradil a k myšlienke vlastnej prevádzky som sa vrátil až o pár rokov. Od nápadu po realizáciu prešiel rok. Robil som si prieskumy, testoval kombinácie a ladil cesto. Potrápilo ma aj hľadanie vhodného priestoru. Potom to už celé bola extrémna zábava. Vymýšlanie nových chutí, vedenie zamestnancov a práca so zákazníkom. Bol som všade a maximálne som si to užíval. Potom ale prišlo zopár chýb, delegovanie povinností na nesprávnych ľudí, pandémia korony, a tak sme prevádzku na nejaký čas zatvorili.

Teraz však môžem s hrdosťou odprezentovať, že sa nám podarilo znova otvoriť. Tentoraz v Banskej Bystrici, kde opraty drží pevne v rukách šikovný franšízant a ja mu pomáham ako viem. Za prvý mesiac sa mu podarilo splatiť investíciu a teraz spolu vymýšľame ďalšie možnosti rožšírenia. Popritom hľadám franšízanta v Košiciach a teším sa, že môj srdcový projekt žije stále ďalej.

Treba mať prehľad, vieru v produkt, službu a chuť ju posúvať stále ďalej a ďalej.

Venujete sa aj inováciám pri vašom podnikaní?

V gastre nie som až tak „doma“, aby som sa mohol pýšiť tým, že niečo špeciálne inovujem. Máme síce vymakanú appku, ale to majú aj iné gastroprevádzky, a tiež sa snažíme motivovať zamestnanacov tak, ako všetci ostatní. Rád by som však spomenul môj ďalší projekt, v ktorom som sa spojil s tímom výborných ľudí a spoločne pracujeme na novej aplikácii, ktorá nám všetkým tak trochu zjednoduší život. Celá appka je postavená na tom, že inovuje spôsob, akým sa ľudia môžu zoznamovať alebo si vymieňať kontakty. V čase vydania projektu by sme už mali byť vonku, preto sťahujte whoo.

Čo všetko sa podľa vás skrýva za inováciou produktu či služieb?

Inovovať pre mňa znamená prispôsobovať sa v reálnom čase aktuálnej situácii a potrebám zákazníka. Jednoducho, ísť s dobou, pretože tá sa hýbe dopredu míľovými krokmi. Treba mať prehľad, vieru v produkt, službu a chuť ju posúvať stále ďalej a ďalej.

Keď sa pozriete spätne, urobili by ste niečo inak?

Boli situácie, na ktoré sa mi spomína len ťažko. Prišiel som o desiatky tisíc eur a môžem si za to len sám, keďže som unáhlil niektoré rozhodnutia a nedozeral som dôsledne na ľudí. A hoci je to veľmi nepríjemná skúsenosť, nebola likvidačná a som si istý, že som vďaka nej oveľa schopnejší, a teda by som nevrátil späť ani túto skúsenosť.

Čo je podľa vás na podnikaní najdôležitejšie?

Nadšenie. Neexistuje nič lepšie ako nekonečná radosť z práce a chuť sa stále zlepšovať. Žiaria mi oči, už len ako toto píšem. Podarilo sa mi zrealizovať množstvo super projektov a ich úspechy pripisujem predovšetkým mojej schopnosti nadchnúť sa pre vec a žiť ňou.

Ďalší článok