Domovská stránka » Podnikanie » HERNÝ SOFTWARE POSÚVA ZÁŽITOK Z HRY NA VYŠŠIU ÚROVEŇ
Podnikanie

HERNÝ SOFTWARE POSÚVA ZÁŽITOK Z HRY NA VYŠŠIU ÚROVEŇ

Článok vznikol v spolupráci s:
Článok vznikol v spolupráci s:

MIROSLAV ŠTOLC

Head of IT Development

Software pre stávkové kancelárie nie je len taký bežný „krabicový softvér“, ktorý si kúpite v obchode. Musí obsiahnuť tisícky dát, ktoré sa menia v čase a obslúžiť množstvo klientov.

Niké priniesla na Slovensko športové tipovanie. Na trhu je viac ako 30 rokov. Ako by ste popísali pracovné prostredie?

Držíme sa základných osvedčených princípov ako otvorená komunikácia, rodinné vzťahy a kreatívne prostredie. Ako technologický líder v oblasti športového stávkovania sa nebojíme robiť zmeny, ktoré nás občas zavedú aj do slepých uličiek. Ale pokiaľ si chcete udržať vedúce postavenie na trhu, musíte občas aj riskovať.

V Niké sa kladie veľ ký dôraz na technologické inovácie. Platí to?

Začiatky boli priekopnícke. Ako prví sme zdigitalizovali procesy na pobočkách a naši klienti mohli ako prví na svete stávkovať cez SMS. Po skúsenostiach s externým vývojom sme vybudovali vlastné IT oddelenie, ktoré sa rozrástlo o 120 zamestnancov. Máme 15 vývojárskych tímov pracujúcich v SCRUM-e. Cieľom sú autonómne a doménovo zdatné tímy,ktoré zodpovedajú za konkrétne služby či produkty. Každý tím má voľnosť pri návrhu a implementácii nápadov a podporujeme job rotation – ak človek chce, môže zmeniť pozíciu v rámci tímu alebo programovací jazyk.

Vyber si IT job, ktorý ťa baví

V čom je Niké IT oddelenie pokrokové?

Dávať tímom voľnosť sa nám naozaj oplatilo a naši developeri priniesli a rozvinuli technológie ako kafka, saltstack, prometheus či percona DB cluster. Vzhľadom na veľkosť firmy sme sa rozhodli zmeniť monolitický systém na distribuovaný systém viacerých aplikácií, kde je jasne definovaná zodpovednosť a API. Pri tomto type systému cítime väčší tlak na security, monitoring, logging a tracing, do ktorých venujeme nemálo zdrojov. Niké je lídrom inovácií vo svete tipovania a naše IT oddelenie je lídrom vo svete technológií. Do nášho tímu hľadáme nových ľudí, ktorí majú zanietenie pre technologické vychytávky a neboja sa premýšľať nad rámec zabehnutých štandardov.

Akými výzvami si v rámci IT dennodenne prechádzate?

Stávkovanie je v podstate ako burza, v ktorej poskytujeme stovky naraz bežiacich zápasov pre tisícky klientov. Klienti u nás majú účty, musíme zaručovať ich bezpečnosť a ochranu dát. Tieto služby nemôžu vypadnúť na viac ako pár sekúnd, musia byť otestované, aby zvládli záťaž a zároveň, aby bolo nasadenie novej verzie pre klientov neviditeľné. Vyvíjame riešenia pre stávkovanie cez všetky online kanály ako web, mobile web, aplikácie pre Android a iOS. S rastom firmy súvisel aj nový pohľad na prevádzku systémov, kedy sme museli zaviesť DevOps. Naše kroky viedli aj k všeobecne používaným technológiám ako elastic, prometheus a grafana. Pomáhajú nám dodávať veľmi výkonné služby v nonstop režime. Najdôležitejšia je príprava a samotné testovanie pred nasadením do produkcie.

Môže Niké pri zamestnávaní ľudí z IT sektora konkurovať veľ kým softvérovým firmám?

Bezpochyby. Oproti projektovým software housom máme výhodu, že zamestnanec pracuje dlhodobo v tej istej biznisovej doméne a vďaka agilnému spôsobu vývoja vidí výsledky svojej práce pravidelne a rýchlo. Z technologických expertov sa u nás časom stávajú aj doménoví špecialisti a vieme im ponúknuť dlhodobo profesijný rast a istotu.

Ďalší článok
Domovská stránka » Podnikanie » HERNÝ SOFTWARE POSÚVA ZÁŽITOK Z HRY NA VYŠŠIU ÚROVEŇ
ADVERTORIAL

PIZZA HUT: S NOVÝM KONCEPTOM MIERIME AJ DO MENŠÍCH MIEST

Vedie reťazec Pizza Hut v Českej republike od januára 2019. So spoločnosťou AmRest je však spojený od roku 2008, keď sa venoval rozvoju značky KFC. Šesť rokov pre túto značku pracoval na českom trhu, štyri roky v Poľsku. Skúsenosti má i z Veľkej Británie, kde pôsobil v hotelierstve.

JOSEF VAVRINEC

Market Director Pizza Hut pre Českú republiku a Slovensko

Reťazec Pizza Hut aktuálne prevádzkuje na českom trhu 16 reštaurácií a do konca roka 2025 plánuje otvoriť 15 nových.

Ako získavate nových franšízantov, čo im ponúkate, aby ste boli atraktívnejší než konkurencia?

Spustili sme náborovú kampaň, kde prvým franšízantom ponúkame zľavu 1 milión Kč, ak otvoria reštauráciu do konca tohto roku. Máme za sebou už prvé rokovania. Prekvapil nás aj vysoký záujem potenciálnych franšízantov zo Slovenska. Oproti konkurencii ponúkame skúsenosti najväčšej reštauračnej spoločnosti v Európe AmRest, spoľahlivú distribučnú sieť či digitalizáciu procesov. Záujemcovia o franšízu sa môžu s nami spojiť cez interaktívny formulár.

Verím, že o 5 rokov bude povedomie o našej značke signifikantne väčšie.

Josef Vavrinec, Market Director Pizza Hut pre Česko a Slovensko

STIAHNITE SI INFORMAČNÚ BROŽÚRU. TU

Stále ste presvedčený, že pre úspech celého reťazca je dôležité vlastniť priamo aspoň polovicu siete?

Áno. Výhodou je minimalizácia rizika pre franšízantov, pretože tak máme možnosť otestovať nové produkty či systémy v našich vlastných reštauráciách a ďalej aplikovať iba tie, ktoré fungujú najlepšie a sú pridanou hodnotou pre našich partnerov.

Pizza je u nás veľmi obľúbená a konkurencia veľká. Čo je vašou výhodou?

Predovšetkým prepracované štandardy prípravy, kvalitné a čerstvé suroviny a originálne receptúry, napríklad naše syrové okraje, ktoré žiadna iná pizzeria dnes neponúka. Snažíme sa neprenášať všetky zmeny vstupov do našich cien. Za ostatné dva roky sa znížil rozdiel v cenách medzi nami a lokálnymi pizzeriami, ktoré boli nútené zdražovať omnoho viac.

Ďalší článok