Domovská stránka » Buďme zodpovední » AKÉ SÚ NAJDÔLEŽITEJŠIE PRVKY PRI ROZVOJI PODNIKANIA?
Podnikanie

AKÉ SÚ NAJDÔLEŽITEJŠIE PRVKY PRI ROZVOJI PODNIKANIA?

V spolupráci s Business for Breakfast©
V spolupráci s Business for Breakfast©

Najdôležitejšími prvkami pri rozvoji podnikania sú kapitál a kontakty. Potrebujete dostatok financií na rozbeh, neskôr na rozvoj podnikania, a dobré kontakty – klientelu, obchodných partnerov, spolupracovníkov. Každý človek má nejakého známeho, ktorý má, ako sa vraví, kľúče od miešačky. Jeden pozná dobrého účtovníka, ďalší má sesternicu na úrade, iný vie odporučiť majstra, ktorý si neprihadzuje nehoráznu prirážku na materiál a spraví fakt dobrú robotu. Kontakty medzi sebou by mali vytvárať vzájomnú pomoc. Ak sú aspekty „dáš“ a „dostaneš“ vyrovnané, ide o dobrý kontakt.

Dôvera prináša kvalitnejšie a hodnotnejšie odporúčania, z ktorých sa vytvárajú nové obchodné príležitosti.

Takéto kontakty treba vyhľadávať, rozvíjať, nepretržite sa o ne starať. Tomu hovoríme „robiť“ networking. Cieľom je získavanie nových dôveryhodných kontaktov, na ktoré sa môžeme spoľahnúť, zapojenie ich do svojej siete kontaktov a následná práca s nimi. S kvalitnými kontaktmi totiž získavame obrovský potenciál odporúčaní, ktoré nám môžu vytvárať až 70 % obchodných príležitostí. Jednoducho, ak chceme budovať naše podnikanie na kvalite, zodpovednosti, serióznosti a udržateľnosti, potrebujeme kvalifikované a hodnotné odporúčania. Ak chcete vedieť, ako sa dajú získať a ako s nimi pracovať, príďte sa pozrieť na podnikateľské raňajky.

https://bforb.sk/chcem-prist-na-ranajky

Ďalší článok
Domovská stránka » Buďme zodpovední » AKÉ SÚ NAJDÔLEŽITEJŠIE PRVKY PRI ROZVOJI PODNIKANIA?
Podnikanie

HYBRIDNÝ REŽIM SI OSVOJUJE ČORAZ VIAC FIRIEM

HONZA KLUSOŇ

Honza Klusoň 
CEO platformy pre život a prácu Welcome to the Jungle

Po dlhých lockdownoch as nepriaznivým vývojom pandémie firmy opäť riešia, ako nastaviť funkčné pracovné tempo. Zatiaľ čo ešte v septembri zamestnávatelia riešili post-covidový návrat do kancelárií, teraz zvažujú opätovný prechod na home office. 

Vo výhode sú tie firmy, ktoré už v lete prešli na hybridný pracovný režim kombinujúci prácu z kancelárie a z domova. A zdá sa, že hybridná práca pretrvá bez ohľadu na vývoj pandémie.

„Mesiace núteného home office ukázali, že zamestnanci nepotrebujú nepretržitý dozor. Zamestnanci oceňujú väčšiu voľnosť a neboja sa zodpovednosti. A menia aj úlohu manažérov. Tí sa stávajú skôr partnermi, majú vyššiu dôveru vo svojich ľudí a uvedomujú si, že výsledky práce sú vidieť bez toho, aby podriadeným museli stáť za chrbtom. Hybridná práca je u nás na vzostupe a vytvára nový štandard na pracovnom trhu,“ hovorí Honza Klusoň, CEO platformy pre život a prácu Welcome to the Jungle.

Po mesiacoch práce z domu sa mnoho zamestnancov už natrvalo do kancelárií nechce vrátiť. Hybridná práca podporuje ich produktivitu aj samostatnosť. Podľa prieskumu pracovného tempa v Česku 2021 spoločnosti Welcome to the Jungle má čiastočný home office pozitívny vplyv na produktivitu a efektivitu (51 % respondentov) a samostatnosť zamestnancov (66 % respondentov). Okrem toho 67 % zamestnancov uviedlo, že čiastočná práca z domu prispieva k ich duševnej pohode.*

Priekopníkmi sú startupy aj nadnárodné firmy

Medzi najväčších svetových priekopníkov patrí Apple alebo Facebook, ale pridali sa aj veľké lokálne firmy. Hybridnú prácu umožňujú veľkí hráči ako Allianz alebo Vodafone. Títo hráči nastavujú nový trend, ktorý už pred covidovou krízou prevzali mnohé startupy a progresívni zamestnávatelia ako Welcome to the Jungle. „Zamestnanci sa neboja dožadovať sa hybridnej práce a argument, že to nejde, už neobstojí. Zamestnávatelia by si mali uvedomiť, že pracovníci už nechcú dochádzať do práce každý deň. Neponúkať možnosť hybridného modelu práce je v súčasnosti veľkou konkurenčnou nevýhodou,“ upozorňuje Honza Klusoň. Pre spoločnosť Welcome to the Jungle nie je kombinovaný režim nič nové. „Už pred pandémiou sme zaviedli možnosť až polovicu pracovného času fungovať na diaľku. Hybridný režim sa nám už dlhodobo osvedčuje a má pozitívny vplyv na motiváciu zamestnancov,“ uvádza Honza Klusoň.

Udržiavať vzťahy iba na diaľku nie je udržateľné

Mať tím pohromade v kancelárii je oveľa jednoduchšie a niet divu, že časť manažérov sa zmenám bráni. „Riadiť tím pracujúci z mnohých miest znamená väčší tlak a oveľa vyššie nároky. Manažér je stále zodpovedný za výsledky, ale navyše musí zložitejšie budovať vzťahy na diaľku. Obe strany by si mali povedať, čo od hybridnej spolupráce potrebujú a nájsť zhodu,“ hovorí Klusoň. V hybridnom režime je dôležité dbať aj na pravidelný osobný kontakt, najmä na udržanie dobrých vzťahov s kolegami. „Ľudia za rok a pol doma spohodlneli, návrat do kancelárií má však svoj význam. Treba si uvedomiť, že vzťahy sa nebudujú cez kamery, ale naživo, a preto je aspoň čiastočné dochádzanie do kancelárie prospešné,“ dodáva Honza Klusoň.

O Welcome to the Jungle: Welcome to the Jungle je platforma pre život v práci. Ponúka širokú škálu kvalitného obsahu (článkov, videí, podcastov, časopisov či udalostí), ktorých cieľom je inšpirovať k profesijnému rastu. Welcome to the Jungle pomáha firmám nájsť tých správnych kandidátov cez employer branding. Prepracované profily firiem umožňujú kandidátom nahliadnuť priamo do firemnej kultúry. Na webe Welcome to the Jungle nájdete 3 000 profilov rôznych firiem obsahujúcich videá, fotografie a rozhovory, ktoré slúžia ako zdroj cenných informáciípre potenciálnych uchádzačov o pracovné miesta.

* Celý prieskum pracovného tempa v Česku 2021 spoločnosti Welcome to the Jungle na stiahnutie tu.

Ďalší článok