Domovská stránka » Malé a stredné podniky » PROGNÓZY NA ROK 2024 HOVORIA O ZMENÁCH NA TRHU A O PRÍCHODE NOVÝCH TYPOV PODNIKANIA, AKO JE NAPRÍKLAD FRANŠÍZING
ADVERTORIAL

Obdobie posledných rokov ukazuje na úspešnosť inovatívnych konceptov, ktoré prinášajú digitálne služby. Preto väčšina kamenných konceptov apeluje na vývoj svojich franšíz aj do online priestoru, aby boli pripravení na digitálnu zmenu na trhu.

Mgr. Veronika Lipovská

výkonná riaditeľka Slovenskej franchísingovej asociácie

Takisto servis pre koncového spotrebiteľa musí byť dostupný online a komunikácia musí nevyhnutne prebiehať aj prostredníctvom všetkých dostupných sociálnych médií.

Niekoľko bodov na zváženie

Inšpiráciu na digitálne franšízové koncepty môžeme často čerpať hlavne zo západných trhov. Ak uvažujete o kúpe franšízového konceptu, je dobré zvážiť niekoľko dôležitých faktorov:

  • Značka. Je dôležité zaoberať sa značkou konceptu, aby bola v súlade s vašimi predstavami, bude vás reprezentovať a sprevádzať počas celého podnikania.
  • Obchodný model. Zabudnite na svoje skúsenosti a riaďte sa navrhnutým konceptom, nesnažte sa vymýšľať niečo, čo je už dávno vymyslené.
  • Podpora a zaškolenie. Franšíza je partnerstvo, nie zamestnanie. Pýtajte sa, kto a akým spôsobom vás bude zaškoľovať a bude vám k dispozícii. Minimálne prvý rok to bude pre vás kľúčové.
  • Sila skupiny. Zistite si, či v krajine, kde chcete podnikať, už existuje nejaký franšízant. Pridajte sa do komunity už existujúcich majiteľov franšíz a budujte si networkingovú sieť, kde môžete zdieľať nielen skúsenosti, ale aj získavať nové, potenciálne biznis kontakty.
Zdroj: Adobe Stock

Vyberte si stabilitu

Medzi hlavné tipy by sme zaradili najmä stabilné koncepty, ktoré aj v čase hospodárskeho úpadku poskytujú stabilitu. Hovoríme najmä o službách a servisoch pre domácnosti, ako sú čistenie domácnosti, inštalatérske práce, elektrikárske práce a ďalšie služby nevyhnutné pre vedenie domácnosti. Je to teda oblasť, ktorá je potrebná na každodenné fungovanie, ľudia budú neustále ochotní do nej investovať, pretože nebudú mať na výber.

Popularita uvedených konceptov bude rásť najmä vďaka starnúcej populácii. Generácie, ktoré mali zručnosti, postupne idú do úzadia a nové generácie nie sú schopné samostatne zabezpečiť chod domácností. Na záver by sme chceli podporiť každého, kto o podnikaní formou franšízy uvažuje. Prvotná investícia do franšízového podnikania nemusí byť na prvý pohľad taká náročná, ako sa zdá, mnohé banky rady poskytujú podporu financovania práve overeným franšízovým konceptom, pretože je to pre nich menšie riziko, ako financovať podnikanie na zelenej lúke.

Ďalší článok