Podľa štatistík takmer 60 % spotrebiteľov zaujíma, či tovar alebo služba spĺňajú kritériá udržateľnosti. Ani zďaleka už neplatí, že ekológia je záležitosťou niekoľkých nadšencov.
Zodpovedný zákazník
Zákazníkom pomáhajú sa zorientovať v ekologicky zodpovedných značkách nielen vedomosti získané na weboch, ale aj mobilné aplikácie. Pri nákupe stačí z vrecka vytiahnuť android a Climate Counts či Eco Buzz Widget rýchlo prezradí, ktorá značka na životné prostredie príliš ohľad neberie a ktorá zase áno. Najrôznejšie aplikácie ukážu, akú vzdialenosť výrobok cestoval a pri kúpe počítača, nápoja či rezervovaní hotela zákazníka presmerujú na zelenšiu alternatívu. Uprednostňovaním zodpovedných značiek dáva zákazník najavo, že mu záleží na životnom prostredí a že to isté čaká aj od druhej strany.
Zelený produkt
Zelená firma by mala mať zelený produkt. Aj masoví výrobcovia módy už na pultoch ponúkajú udržateľné kolekcie. Pri ich výrobe znižujú spotrebu vody a množstvo odpadu. Oblečenie vyrábajú z bio bavlny alebo skúšajú nové recyklovateľné homogénne materiály. Automobilové značky zase pracujú na vývoji efektívnych vozidiel a propagujú recyklačné programy. Aj v potravinárstve platí, že čím menej plytvania a chemikálií, tým lepšie. Zodpovedné obaly sú z recyklovaného materiálu alebo sú aspoň recyklovateľné. Podobné princípy fungujú aj v ekologickom dizajne, stavebníctve či elektronike.
Zelený manažment
Okrem toho, že zelená firma neznečisťuje životné prostredie, znižuje ekologický dopad prevádzky aj nad rámec zákona. Zelené pracovisko znamená každodennú úsporu energií, šetrné zaobchádzanie s materiálmi či recykláciu na pracovisku. V rámci CO2 manažmentu prináša úsporu aj redukcia obalov – čím menej obalov, tým menej prepravy. Optimalizácia vozového parku, využívanie auta viacerými zamestnancami, zníženie počtu biznis letov alebo podpora dňa bez auta takisto prispievajú k znižovaniu firemnej CO2 stopy.
Eko aktivity
Ideálne je, ak ekologický profil firmy dopĺňajú ďalšie aktivity. V spolupráci s neziskovými organizáciami alebo individuálne môže firma napríklad zorganizovať workshopy s „eko“ tematikou. Ďalším spôsobom, ako spraviť firmu zelenšou, je venovanie percenta z predaja výrobku na environmentálne projekty alebo finančná podpora „eko“ nápadov. Veľmi príjemnou aktivitou býva „dobrovoľníčenie”. Rieka, okolitý les či park vždy ocenia vyčistenie alebo revitalizáciu a zamestnanci vidia bezprostredný výsledok takejto záslužnej práce. Spoločenská zodpovednosť môže mať mnoho podôb. V ideálnom prípade by mal byť predmet podnikania v súlade s ekologickými princípmi.