Domovská stránka » Žena v biznise » AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL JE ZÁKLAD NAŠEJ EKONOMIKY
auto

AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL JE ZÁKLAD NAŠEJ EKONOMIKY

Sila automobilového priemyslu sa prakticky prejavuje počtom vytvorených pracovných miest. Ak rátame aj pracovné miesta indukované v iných odvetviach, automobilový priemysel u nás v súčasnosti poskytuje prácu viac ako 200-tisíc ľuďom.

Ako zabezpečiť rozvoj
Verím, že dnes už nikto nepochybuje o tom, že automobilový priemysel je pre slovenské hospodárstvo dôležitý, ani o tom, že je kľúčové zabezpečiť jeho kontinuálny rozvoj a konkurencieschopnosť. Aby mohol automobilový priemysel prosperovať, je potrebná najmä kvalifikovaná odborná pracovná sila. ZAP SR sa podieľa na príprave zákona o odbornom vzdelávaní a aktívne sa zapája do transformácie odborného školstva. Rovnako dôležitá je však i oblasť inovácií. Podpora systému aplikovaného výskumu a vývoja pre potreby praxe je takisto jedným z našich strategických záujmov. Ďalší rozvoj automobilového priemyslu na Slovensku bytostne závisí od rozvoja jeho lokálnych subdodávateľov. Naším cieľom je zabezpečiť lokalizáciu subdodávateľov na Slovensku. Tak by sme dokázali znížiť logistické náklady a zároveň zvýšiť flexibilitu dodávok.

Trh osobných vozidiel
Súčasťou ZAP SR je nielen výroba, ale i predaj a následný servis automobilov. Pokiaľ ide o samotný predaj, za ostatné obdobie vykazuje oživenie predovšetkým trh osobných automobilov. Za prvých 7 mesiacov tohto roka bolo o 4 895 registrácií viac ako za rovnaké obdobie roku 2013, čo predstavuje nárast o takmer 13%. V čase, keď sa nálada na trhu zlepšuje, nastáva doba aj na prirodzenú obnovu vozidlového parku. A to rovnako u podnikateľov, ako aj u fyzických osôb.
Budeme veľmi radi, keď práve u firemných vozidiel bude prebiehať intenzívna obnova vozového parku a keď sa kritériom výberu želaného vozidla, okrem jeho krásy a komfortu, v budúcnosti stane i parameter ekologickosti.

Next article
Domovská stránka » Žena v biznise » AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL JE ZÁKLAD NAŠEJ EKONOMIKY
auto

SLOVENSKO – AUTOMOBILOVÁ VEĽMOC A LÍDER REGIÓNU

Automobil — fenomén, s ktorým je každý deň konfrontovaných viac ako tretina, a v niektorých krajinách sveta až polovica obyvateľov planéty.  Je veľa rodín, ktorých život je priamo napojený na tento spôsob dopravy.

Bezpečnosť na prvom mieste
Cieľom každého z nás, kto si sadne za volant auta alebo sa nechá ním voziť, je prísť do cieľa živý a zdravý. Výrobcovia majú v podvedomí zakódovaný princíp „Bezpečnosť na prvom mieste“ – alebo vo svete známy slogan „Safety first“. V rámci splnenia tohto cieľa sa zvyšuje podiel zabudovania informačných a komunikačných technológií vo vozidlách v súlade s tézami stratégie Industrie 4.0 až na 40 % ich celkovej vybavenosti.

Trendy v súlade so životným prostredím
Neustále sa zvyšujúci počet áut na cestách znižuje na druhej strane kvalitu života na zemi. Negatívne vlastnosti emisií CO₂ pôsobia ako „tichý zabijak“ na životné prostredie.  Inovácie pri vývoji a výrobe motorov priniesli na trh výrobky s nízkymi emisiami. Najnovšie trendy sú spojené s pohonmi na alternatívne palivá, či už vo forme hybridných riešení alebo ako samostatné zdroje energií, napríklad elektromobily.

Všetko v prospech spotrebiteľa
Výrobcovia automobilov realizujú vo finálnych výrobkoch najmodernejšie riešenia. Chcú poskytnúť nám, používateľom najrozšírenejšieho dopravného prostriedku na svete pocit bezpečnosti pri jeho používaní. Dovoľte mi vyjadriť presvedčenie, že autá nás budú sprevádzať životom ešte veľa rokov. Budú spoločníkmi, s ktorými budeme prežívať radosti, ale aj strasti života. Musia byť bezpečné, aby sme sa vždy živí a zdraví vrátili k našim blízkym.

Next article